Inte som KSS direkt...

Sjukhuset i L.A har liite mer action än sjukhuset KSS i Skövde...



I går på sjukhuset var det kaos. När vi gick in på sjukhuset var det kontroll som om vi vore på en flygplats.
Jag och Brandon satt i ett trångt litet rum med massor av människor. Efter 4 timmar ropade de upp Brandons namn och allt de frågade honom var om han hade ont i armen. Jag menar, vi satt där i 4 timmar och Brandon hade jätteont i sin arm men 4 timmars väntan och fortfarande en ond arm, kan väl knappast ha gjort saken bättre. De gav honom en tid idag klockan 3, hoppas han får bättre hjälp då.

Men hey, det var verkligen kaos och fartfyllt i det lilla rummet.
En kille satt och kräktes i en liten kräckbricka framför mig, han mådde skitdåligt. En annan hade blivit skjuten i ett gängbråk och runt omkring honom stod 3 poliser.
En annan kille satt på golvet i väntan på att få sitt namn uppropat. Då stormar 2 poliser in och sätter handfängsel på killen. Han blir mycket upprörd och skriker varför han inte kan få lite privat tid på sjukhuset då han faktiskt har en tumör på testikeln. Stackarn.
Det är nämligen så att det sjukhuset kryllar av polisen och en av orsakerna är detta: När någon patient kommer och "checkar in" i receptionen, går deras namn direkt till polisens datorer och då kan poliserna se om de är någon brottsling som måste tas. Jag har blandade känslor om det där. Jag menar, herregud, om denne någon befinner sig på ett sjukhus och inte mår bra, då tycker jag att poliserna iaf kan avakta lite, visst fortfarande ha kontroll över personen, men inte komma ocg gripa denne framför ögon på alla och fråga högt och tydligt vad som är fel på en. Orespektfult tycker jag.

Jaja, nu har jag precis druckit mitt morgonkaffe och ska göra mig iordning för att cykla iväg och vara barnvakt.

Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0