Big spending

Oj vad jag har shoppat idag, planen var ju att bara köpa skor.
Påvgen till Tjmaxx (stor affär med märkeskläder o saker till mycket mycket billigare pris) skadade jag mig. Inte allvarligt dock, men väldigt klantigt. Jag cyklar upp på en trottoar och tittar åt sidan för en sekund, när jag tittar framåt igen ser jag en liten stolpliknande sak dyka upp, cyklar såklart in i den. Jag tänkte vara smart och dämpa krocken lite så jag skjuter fram min fot. Jag mår bra, men inte min tå som börjar spruta blod. Så tå och flipflop-sko är blodig.Vääldigt smart då min plan är att gå och prova skor i en affär. Men äsch. Blodet torkade och jag låtsades som inget och gick in i affären. Provade dock bara skorna på den oblodiga foten. Men jag är så fruktansvärt kräsen och svår med skor, så jag köpte inga skor där. Istället kom jag ut ifrån affären med en dvd, 2 handdukar, rivjärn och decilitermått. Hur gick det till liksom??!!???

Bestämde mig för att cykla till Target och göra ett nytt skoförsök. Har nu tvättat rent mitt sår och sko.
Efter ett år bestämde jag mig för ett par svarta slags flipflopsandaler, inte världens vackraste skor, men de funkar liksom, och de är sköna vilket är min största prioritet med skor.
Vad bra, jag hittade mig ett par skor! Men såklart annat också. Typiskt mig. Ser jag en reaskylt kan inget stoppa mig.
Hittade bikini!! Big deal för mig. Har nämligen inte köpt en ny bkini sedan jag slutade gymnasiet 2007. Jag mixade två olika delar.
Överdelen var av designen Mossimo for target, den var görfin och underdelen var converse.
Sedan var det superbilliga gröna shorts och en superbilligt svart klänning.
Och så blev det en ram till kortet jag och Brandon ska ge hans mamma på hennes födelsedag.

Oh jag får alltid panik när jag shoppat så mycket här. Känner inom mig att "herregud, vad har jag gjort?! " och typ " varför unnade jag mig så mycket när jag bara skulle köpa skor??".  Men allt jag köpt idag, kostade tillsammans 530 kronor.
Vilket ju faktiskt inte är alls så mycket när man tänker på allt jag fick för de pengarna. Och detta var första gången på  väldigt länge jag köpte kläder som inte är secondhand. Och bor man vid stranden i Los angeles är man väl värd att ha en bikini som inte är 3 år gammal?
Hum. Jag har fortfarande lite panik ändå. Det är så otäckt efteråt när man spenderat pengar. Nu vill jag inte och behöver inte öppna plånboken förräns i höst iaf. Eller ja, det kanske blir ett och annat mjölkpaket, men ni fattar...

Titta här:

Från TJmaxx:


2 ansiktshanddukar. 12 kronor styck.


Dvd: 40 spänn! Perfekt för mig att ha då det är killkväll i lägenheten!

Rivgärn och decilitermått, sånt man borde ha när man är vuxen,typ. 40 kronor tillsammans.

Från Target:


Söta gröna shorts, 30 kronor.

Bikiniöverdel från designern Mossimo, 90 kronor. Bikiniunderdel från Converse, 40 kronor.
Svart bomullsklänning för 30 kronor.
 Sandaler, 200 kronor.
 Födelsedagspresent till Brandons mamma. Foto på hennes barn, dvs brandons småsyskon. Foto: jag.


Klicka på småbilderna för större bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0