Att leva duktigt

Idag har jag och Brandon minsann varit duktiga.
Vi hade samlat på oss lite matkuponger ¨på olika ställen, så vi använde en av dom idag, man fick köpa en kyckling+ris och få en på köpet, dvs 3 dollar var. Plus att jag blev mätt fort så vi har rester kvar till ikväll!

Och nu har vi precis kommit hem från en annan duktig sak. Vi har nämligen sparat nästan alla vatten- och ölflaskor sedan oktober som vi förvarat i garaget. Idag pantade vi alla. Blev cirka 16 dollar!
Kanske låter lite efter så lång tids sparande, men alla pengar, stora summor som små, är pengar och i vårt fall då Brandon är mellan 2 jobb, dvs inte har något jobb för tillfället pga sjukskrivning betyder de pengarna jättemycket!

Och nu hoppas vi på att Brandon ska få ett jobb han velat ha jättelänge. Nämligen Volkswagen-återförsäljare. Bättre betalt än hans andra jobb plus förmåner, så som försäkring (sjukhus, tandläkare osv). Vilket inkluderar att jag också får det, eftersom vi är gifta. Brandon och chefen där snackade igår och han nämnde att det finns 2 platser lediga just nu, så finns minsann en chans där. Håll tummarna!

Vi har fortfarande några flaskor kvar i garaget så vi kanske tar en runda till för att panta dom. Sedan städa garaget, kanske ut på något mer ärende, typ Cosco för att handla storpack av saker, så när min syrra kommer vi ej behöver oroa oss för toapapper och mat, typ!
Jag längtar så tills syrran, mamma och pappa kommer, kommer att bli så roligt!

Nu tillbaka till duktigheter!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Den efterlängtade syrran

Du ska veta att vi också längtar! Är väldigt tacksam för att ni unnar mig toapapper:) Vi kan väl skypa i veckan? Jag har ny mobil nu så du kan smsa nån dag du kan. Jag jobbar kväll tisdag, annars är jag inte så uppbokad på kvällarna. kramar

2009-07-26 @ 15:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0