Tjuvlyssnat i mataffären


Tidigare idag stod jag i kön på mataffären Vons tvärs över gatan.
Före mig i kön var det en kvinna.
Hon pratade högt och tydligt med kassörskan.
(Bra att veta > hon köpte en skvallertidning där rubriken handlade om John Travoltas döda son, och enligt mig, köpte hon förmodligen den tidningen ENBART för att kunna ta upp ämnet i mataffären...)

Kvinnan  - Är det inte sorgligt med John Travoltas son?
Kassörskan  - Ja verkligen (packar varor)
Kvinnan - Jaaa, min make jobbar inom filmbranschen och de känner ju John Travolta...
Kassörskan - Jaha , ja John verkar ju vara en väldigt trevlig kille...
Kvinnan - MMMM, verkligen! (tittar på mig och vill ha mitt medtyckande)
Jag - (Nickar och harklar)

Min tur att göra mitt ärende i affären. Kassörskan andas ut.
Men kvinnan vill inte ge sig. Påvägen ut fick hon syn på en film och ropar och frågar kassörskan vad den filmen kostar.
och så slänger hon självklart in en liten extra detalj " Min make har ju nääämligen vart med och jobbat på denna film och då måååste jag ju see den!"

ÄNTLIGEN kan jag göra mitt ärende att växla några dollar till quarters så att jag kan börja med att göra den jäkla tvätten!
Och förresten!!! OM nu kvinnans make var sååå god vän med John Travolta, vad tusan köpte hon en skvallertidning om händelsen för då? Jag menar, som jag skrev i början, för att kunna ta upp ämnet. Men det fick ju henne bara att verka dum i vår ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0