Polis polis


I går tog jag och Brandon bilen för att åka och hyra en film.
På vägen var det en jättelång kö eftersom det var poliskontroll. Alla bilar framför oss svängde höger även om det var en skylt som sa att det ej var tillåtet. Vår tur, Brandon svängde höger. 5 sekunder efter fylls vår bil med polisljus och det där polisbil-ljudet som man hör i hollywood-polis-filmer tjöt.
Vi körde åt sidan och stannade.
En polisman dyker upp vid Brandons fönster och en annan polisman vid mitt fönster.
Den ena frågar efter Brandons körkort och papper. Den andra polismannen vid mitt fönster kör upp en ficklampa med starkt ljus i mitt ansikte.
Brandon fick en böterlapp för att ha svängt fel högersväng.
Men saken är den att det man känner inom sig av att se poliserna här, är att istället för att känna sig säker, blir man lirädd och skakar. Man känner rädsla istället för trygghet, eftersom de är så uttråkade och bara letar efter småsaker för att jävlas med människor. Det var säkert en mycket allvarligare händelse någon annanstans i L.A där det ej fanns några poliser alls, medans 2 poliser stannande oss och jävlades över något som 10-tal bilar gjort av samma anledning, ej behöva stå i en halvtimmes bilkö för poliskontroll.
Vi ville ju bara hyra en film.
 Burn after reading. Se den filmen. Jag gillade den jättemycket!


Blää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0