Kids!

Jag är typ frisk nu. Fortfarande lite rethosta och snor, men för det mesta frisk.
Tills jag hittar ett jobb ska jag hjälpa till 2 dagar i veckan med att ta hand om Joaquin och Isabella och få en liten månadslant för det. Dom är ju dock så sööta att jag lätt hade kunnat göra det gratis, men så ser jag ju Brandon slita för fullt med att få all ekonomi gå ihop, då måste man ju tänka annorlunda.
Igår och i förrgår hjälpte jag alltså deras nanny med att ta hand om barnen.
Är det inte lite komiskt, jag minns att när jag var barn då ville jag minsann aldrig sitta vid "barnbordet" på släktkalas och bara hänga med "de vuxna". Jag vet inte varför, men jag undvek barn haha.
Nu kan jag inte få nog av dom!

Min kamera hade jag minsann med, för kort på människorna Isabella och Joaquin vet namnen på, är det tuffaste dom vet.


Isabella vet hur man blir söt på kort minsann!


Jag och Isabella satt och gjorde "funny faces" framför kameran.


Brandons katt Arthur hänger jag mycket med, då saknaden av Mysan är
stor. Men Arthur är riktigt cool. Han äälskar uppmärksamhet. Han sitter och
kollar på en tills man hänger efter honom, för att han typ ville att man skulle
sitta och titta på när han äter. Deras andra katt Fat girl är sööt men ack va
arg hennes jamande låter. Plus att hon mestadels av tiden jagar sin egen svans.



Oj! Nu har Joaquin vaknat efter sin tupplur. Då är Isabella glad, för de blir lätt
uttråkade när den ena inte är där.


Lille quin! Han tycker det är jätteroligt när jag "tar hans näsa" och säger
"got your noise got your noise" och så försöker han också säga det och
det blir dock mindre skoj för mig då han på riktigt försöker dra av min näsa.


Favvostunden på dagen för barnen är då deras föräldrar kommer hem. Då
blir det full stoj!


Och när deras mamma kommer hem springer de och ropar att de vill ha "chichi", dvs de vill
att deras mamma ska amma dom. Patricias plan var dock att de skulle sluta på deras 2årsdag, men
det verkade ju inte gå så bra. haha.

Oh,glömde ju berätta.
Igår på förmiddagen fick jag och nannyn besök av gatans andra nannyns plus barn . De satt alla och snackde spanska. Jag fattade nada. Förutom då mitt namn nämndes gång på gång och jag fick blickar på mig. Great kände jag inombords. De säger att det är för synd att jag ej kan prata spanska och skakar på huvudet, och jag inombords känner för att kasta ett svenskt lexikon på dom och säga att "det är för skamligt att ni ej snackar svenska". Sedan kommer det värsta. "Vår nanny" nämner för de andra att jg och Brandon gift oss. De alla vänder sig om, tittar på min mage och frågar "Are u pregnant?". Jag svarar såklart nej och känner mig superfet. Men vad  de menat var ju såklart inte att jag såg fet ut , utan att vi gift oss pga graviditet, för i deras tro gifter man sig tydligen "bara" för att man är gravid om man är så ung.



Nu sitter jag här i lägenheten. Jag ska städa tänkte jag. Och baka cornbread, som är supergott!
Igår spöregnade det hela dagen här i L.A., jag vart överlycklig. I morse regnade det då jag vaknade av att det regnade in på mig genom fönstret. Fast nu har det tyvärr klarnat upp där ute. Typiskt. Jag som ville ha en regning städar-o baka bröd dag.

Kommentarer
Postat av: Tova

Himla söta barn! :) Hoppas allt är bra med dig Anna, du borde satsa på Spanska hör jag :D

2009-02-07 @ 11:04:26
URL: http://www.tovalinder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0