Skulle kunna bli jätterik...

Ända sedan jag kom till Los angeles i oktober förra året, har jag saknat det svenska plockgodiset.
Den enda motsvarigheten de har här till plockgodis är en pytteliten affär i shoppingcentret  med trist plockgodis, men som dock massor av folket här älskar.
´Därav mina miljon-tankar. Gud vad alla skulle älska en jättestor plockgodisaffär med svenskt plockgodis här i Los angeles. De är ju som galna i "swedish fish" , ni vet godisfiskarna, och de är skitdyra här.

Synd dock att jag inte vill öppna en godisaffär. Även om det hade gjort mig till miljadär här.
Men jag har nog lite andra planer på att öppna eget, som dessvärre inte involverar godis.

Förresten köpte jag ett par jättehäftiga skor häromdagen för ett presentkort jag hade kvar från i julas.
Meningen var att jag skulle ta ett kort på dom och visa er här, men kameran och skorna är i det andra rummet så.....och i Los angeles är man ganska så lat....jag menar, häromdagen när jag och Brandon skulle ta ut pengar, letade vi efter vår bank och gissa vad, det var en bankomat-drive thru....har aldrig hört och sett på maken. Har det verkligen gått så långt att folk inte ens kan släpa sina arslen ut ifrån sina bilar för att ta ut pengar??!!??
Det gör mig nästan rädd för att ta körkort, rädd för att bli en av dom som inte lämnar bilen, någonsin..
Fast visst, körkort ska jag ta och såpass mycket vet jag att jag aldrig skulle låta mig bli en av dom.."ta i trä ta i trä".

Imorgon blir det barnpassning igen.
Och så har jag typ fått en vän. Brandons kompis flickvän. Vi har iaf bytt nummer nu. Ett stort steg enligt mig. Jag behöver kvinnor i mitt liv!!

Jag och Brandon sitter med varsin laptop i knät, och i stereon sjunger Frank Zappa.
Nu ska jag stänga av datorn och säga till min make, ha ha , att göra samma sak.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: syster

Kan du inte starta en godisaffär på riktigt? Varför vill du inte det? Jag tycker att det låter som en helt klockren idé. Jag är helt allvarlig. Varför i hela världen inte?

2009-02-22 @ 20:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0