My new things


Skor ifrån Tilly's, fick presentkort där i julas.




Klänning och skärp irån Goodwill, en secondhand-butik, ganska dyr dock då den ligger vid havet.
Däremot kostade klänningen 7 dollar och ser nästan ut som en ny klänning på HM som kostar 50 dollar.Och därmed blev det ett bra kap!



Secondhand-klänningen


HM-klänning för 39 dollar (hittade ej 50-dollarsklänningen som liknar den jag köpt mer.)


En kort brun mocha-jacka ifrån secondhand-butiken Goodwill.
Kostade typ 5.50 dollar. Och de slags jackor-kavajer har jag också sett kommer dyra i affärerna,
vilket såklart också gör detta till ett bra kap.






Lyckades även få till en ny hårfärg, av olyckshändelse...
För jag hade tråkigt en dag och gick till en affär en bit bort. Såg att man kunde köpa avfärgning
till håret , och det tänkte jag, jaa, jag vill ju ha bort den röda nyansen i mitt bruna hår. Jag vet ju inget om hår och tänkte nog inte riktigt klart heller för den delen. Köper den där jäkla håravfärgningen och såklart bleks mitt hår, till gult, på vissa delar av håret alltså..Jag får panik och den enda affären nära är Vons tvärs över gatan. Jag sprang dit och självklart har de bara 3 olika färger. Blond, svart och brunröd.
Jag går hem med den brunröda och tycker att det är så himla typiskt att man dag slutar med en brunrödhårfärg när min dag började med att bli av med den brunröda hårfärgen.
Däremot!!!! Eftersom mitt hår vart ganska så blekt från den där avfärgningen, blev mitt hår inte direkt brunt, förutom underhåret då, det vart rött-orange.
Där fick jag så jag teg.
Och självklart fick jag höra det av Brandon när han kom hem från jobbet, han tycker verkligen inte om folk som färgar håret och tycker man bara ska låta det vara naturligt. Precis som han tycker med smink. Det ska vara naturligt, inget smink behövs! Vilket dock har vart ganska bra för min hud, att låta huden vila ifrån smink i några månader. Plus att jag ju vill ha färg i ansiktet från solen , så ingen ide att sminka sig här direkt.
Oj, visst ja. Jag förlorade tråden. Well well, ta en titt på en rödtopp!




Det är extra ljust i hårbotten. haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0