Jag höll på att svimma

Herregud. Detta var dag nummer 2 som jag tog mig ut i träningskläder för att ta en powerwalk ( det heter väl så? jag sa till vår lägenhetskamrat att jag varit ute och gått jättefort, då kallade han det powerwalk ) , hur som helst.
Jag gick precis som i går till en liten park här intill, där jag precis som i går gick runt och runt och runt parken i en timme.
Igår kändes det mest skönt. Inte alls så jobbigt som jag trodde att det skulle bli.
Men i dag , höll jag på att svimma på vägen hem. Jag släpade mig psykiskt hem till vår lägenhet och la mig i soffan. Som tur var svimmade jag inte. Men nästan!
Plus att mitt ansikte nu är väldigt rött-rosa-aktigt någonting, inte bara för att jag tränade, utan för att det idag är 28 grader varmt och vart befann jag mig när jag var på powerwalking? Jo, i solen.
Smart-Anna!  Som tur är brände jag mig inte sååååå mycket i alla fall.

Jag sitter nu i lägenheten. Dan kom precis hem ifrån sin mamma, han hade varit där och ätit frukost. Nu klagar han på att han åt för mycket och att den frukosten inte passar till detta varma väder. Frukosten- ägg, toast, bacon och sånt.
Såklart började jag då min föreläsning om hur bra vi är i Sverige med en "lagom stor frukost".
Japp, man är oftast mer stolt över sitt land när man befinner sig i ett annat.
Och appropå om att "göra reklam" för sitt land. Det tycker jag att jag gör skitbra här!
Tycker nästan till och med att Sverige och för att vara lite mer tydlig, Västra götalands län, borde betala mig för detta.
Jag lovar er, det kommer att komma massa amerikaner till Göteborg inom en snar framtid. Yep. Till Stockholm också för den delen. Jag har inte riktigt lyckats övertala någon att dra till Skövde än dock. Jag jobbar på det. he he he.

Nu sitter jag och lyssnar på the Beach boys. Passar rätt så bra till detta kaliforniska väder ute idag och att se surfare på väg ner mot havet och vågorna!
Önskar att jag var en av dom. Brandons vän sa att om jag kan simma bra, vilket jag själv tycker att jag kan, gäller det bara att lära sig att läsa och lära känna vågorna, så jag antar att jag i så fall tänker börja med en av Brandons bodyboards, innan det stora steget över till surfboard.


So long...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0