Allt ifrån IKEA till the Godfather


Idag regnar det, igen!
Och ute är det bara 11 grader. Svensk höst typ. Men det är skönt. Och luften är så frisk.
Jag pratade precis med mamma i telefon. På det sättet får jag höra´vad som händer där hemma.
Har typ ingen koll på vad som händer utanför USA. För det händer så mycket här att de ej har plats för händelser utanför. Typ.

I lördags gick vi ut och åt på mexikansk restaurang. Joel's pappa fyllde 85 år plus att han och hans fru firade bröllopsdag, jag vet inte hur många år de har varit gifta, men det är väldigt många år iallafall. Typ 50-55plus.
Maten var jättegod. Och så var det första gången jag smakade på kaktussoppa, det var gott!
Och deras tortillas är ju så goda.
Mexikansk mat här är inte ett dugg liknande i smak som i Sverige. Kanske inte såå jättekonstigt.
Och så var det en söt liten gubbe som satt och spelade på sin synth och sjöng på spanska. Allt från La bamba till macarena. Och småbarnen dansade som bara den. De är ju så söta.

Igår gick jag runt på IKEA och drömde mig bort bland heminredningen. Och så köpte jag med mig lite Marabou-choklad och sånt från "swedish market" , fast det är extremt litet här dock.
På kvällen hyrde vi filmer. Vår helg avslutades med att dela en flaska rött och se på The Godfather.
Vi har roliga planer för framtiden. Vår vän ifrån sicilen vi träffade i London, har lovat att bli the Godfather för våra framtida barn. ha ha.

ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0