The Inglorious Bastards

Jag såg orginalet och dvs inte den omgjorda av  Quentin Tarantino häromdagen.
Orginalfilmen är ifrån 1978 av Enzo G. Castellari. De flesta i filmen är italienare fast eftersom deras engelska inte var den bästa så är filmen för det mesta dubbad vilket är ganska komiskt.
Där hemma i stugan ligger nu den nya Inglourious Basterds och den är gjord av Quentin Tarantino. Har hört att den är riktigt bra. Började faktiskt se lite av den igår kväll, dessvärre började jag se den alldeles för sent (runt midnatt) och filmen är 2.5 timmar lång, så stackare som jag är, var jag tvungen att stänga av och gå och lägga mig för att orka upp 6 på morgon. Måste säga att Brad Pitt är riktigt bra i rollen som han har. Så himla skoj dialekt han fått till, typ gammal amerikansk mellanöstern dialekt. Men som sagt, berättar om filmen efter att jag sett färdigt den!

Nu ska jag städa lobbyn och sedan räkna kassan.
And then i'm out of here!


Orginalet från 1978.                      Omgjord år 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0