Små ögonblick

På väg hem ifrån jobbet:

En nördig medelålders man kommer cyklandes. Jag hör att han tar ett djupt andetag några meter innan vi möts. Sedan kommer de mest lyckliga och gladaste " Merry Christmas" utpipandes från mannen och ögonen glittrade.

Det gjorde mig på bra humör resten av dagen.

På mitt förra stammisfik som jag satt igår:

Jag kommer in i fiket med min stora rullandes baggageäska som jag använt till min tvätt.
Mannen på fiket utbrister "Nooooo, You left your husband?" och jag spelade med och svarade "Yes, what should iii dooo?". Sedan erkände jag dock att jag bara var ute och gjorde tvätten.

Utanför mataffären VONS (med min stora väska):

En kvinna går förbi mig och är redo att gå in i mataffären när hon tvärbromsar, vänder på klacken och tillbaks till mig. Sedan säger hon glatt " You got some serious shopping there HAHAHA" eftersom hon nu ansträngt sig så att gå tillbaka och säga mig detta skämt, fick jag ju spela med i skrattandet.

Häromdagen, rättare sagt 1 dec efter krogen på min födelsedag:

Jag, Brandon och hans vän står vid en parkering nedanför vår lilla stuga och helt plötsligt är det rödblåa ljus överallt. Sedan dyker 6 polisbilar upp och i mitten kommer en jättestor släde och i den släden sitter en  man som är utklädd till tomte. Han vinkade så vi vinkade tillbaka.

Brandon sa att de alltid gör så med tomten som man kan träffa på piren. Jag undrade mest vad i helvete de behöver 6 polisbilar för en låtsastomte nät någon förmodligen blir rånad, våldtagen, kidnappad någonannanstans.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0