Mitt år i bilder


Det hör väl till att slänga ihop ett inlägg om det gångna året, så då gör jag väl det också :)


Firade tolvslaget i Hermosa beach med raketer och liveband.


Fick äntligen åka och se Malibu, det var otroligt vackert.


Och Palos verdes...


Jag spenderade en stor del av våren med att hjälpa till att ta hand om
Brandons småsyskon om dagarna i väntan på den långa och utdragna
processen att få mitt jobbtillstånd och green card.


Fotade några bilder till lokaltidningen Easy reader, obetalt litet jobb
i 2 veckor men ändå roligt att få cykla iväg på små uppdrag.


Åkte med Brandon och hans gamla jobb på en bilshow i San diego.
En riktigt varm dag och jag längtade mest hem till havet och stranden
i Redondo beach.


Ännu en bilshow, fast denna gången i Las vegas. Vi fick bo en natt gratis
på hotell och iaf turista lite. Dessvärre var jag ju ej 21...

 
Jag åt min första donut i USA :P


Fick gratisbiljetter till LA Galaxy. David Beckham var dock inte närvarande,
men det var roligt ändå.


Jag skickade in en förfrågan om att få biljetter till inspelningen av
The Tonights show with Conan O'Brien, 50/50chans att få och jag fick
2 biljetter. Adam Sandler m.m var gäster. Och grymt bra houseband.
Och Conan är ju för underbar.


Blev också medbjuden till San diego av Brandons familj. Stanna över natten
på en såndär jättefin resort med relaxing och pool och grejer.


I början av augusti kom min syrra, då blev det hajking i Malibubergen.


I mitten av augusti kom även mamma och pappa.

När min familj var här gjorde vi allt detta:


Tog en båtutflykt från Redondo piren och då såg vi sjölejon, pelikaner,
och andra häftiga djur under vattnet.


Vi tog en dagstur med båt till Catalina island.


Vi åkte till the Getty center musem. Obeskrivligt vackert!


Min familj fick träffa Brandons familj.


Vi hade många härliga dagar på stranden och i havet.


Åt gott gjorde vi också.


Vi tog långa härliga promenader utmed havet.


Vi åkte på vinprovning i Santa Barbara.


Solnedgång i Malibu.


Santa Monica...


Hollywood...


och Griffith park.


Det blev också en del shopping...


Det blev också en hel del starbuckskaffe.


Och kvällar på piren...


En hel del solnedgångar också för den delen.

I slutet av augusti åkte min familj hem.


I början av sept fick jag äntligen mitt arbetstillstånd, green card och jobb
på motellet mamma och pappa bodde på när de hälsade på.


I mitt av oktober flyttade jag och Brandon till egen lya.
Vi bor i den högra halvan av stugan. Och med bara några få minuters promenad
ner till stranden och havet.



I september fick vi besök av våra italienska vänner. Och så firade vi
Labour day.


Tog även en tripp till Beverly hills. Kul att ha sett, men så märkvärdigt
var det minsann inte.


I oktober bilade jag och Brandon upp till San francisco över Halloween
och hälsade på hans lillasyster.


I november blev vi medbjudna till Disnleyland av Brandons familj.
Det var nog mest kul för hans småsyskon, däremot var paraden på
kvällen jättemysig.


Jag och Brandon adopterade en katt som heter Mozart.


Jag fyllde 21 år och kunde äntligen gå ut på korgen eller köpa
alkohol i affären och...ja ni fattar, allt det där man inte får göra om man
är under 21 i USA.


Sedan blev det juletider och en hel del julshopping.


Och det blev jurfirande 2ggr. Christmas eve...

och Christmas day!


Den 26:e december firade jag och Brandon ett års bröllopsdag :)

Det var nog en liten sammanfattning av mitt år. Nu ser jag fram emot nästa år då jag har massor av nya och spännande planer!

HAPPY NEW YEAR!



 


Kommentarer
Postat av: Bibbi i Skara och Co

Happy New Year önskar vi Dig, Brandon, Mozart och Brandons familj.

Jättefina bilder och kommentarer om året, som har gått. Hoppas verkligen att vi kan komma iväg någon gång och hälsa på och se en del av USA i verkligheten och träffa er.

- 5 grader och ovanligt mycket snö för att vara en Nyårsdag i Skara.

Ha det bra! Hälsningar från Bibbi och Per

De andra hälsar säkert också men är i Skara, Skåne och Linköping

2010-01-01 @ 11:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0