Min lediga dag och pistolhot

Igår på min lediga dag hade jag såndär "feelgood"-känsla.
Jag steg inte ur sängen förräns vid 10 (jämfört med 06.00 då jag jobbar är det rena lyxen), gjorde iordning espresso, tog en dusch, satt ner och läste en bok som jag fått hitskickad från Sverige tror jag (fått så många böcker på senare tid så jag har glömt hur och av vem jag fått dom), tog en promenad i regnet uppför den jobbiga "Beryl-backen" till doktorn för hälsokontroll (dom sa att jag inte behövde komma tillbaka på ett år nu, yay, fast saken är ju den att jag egentlgen inte hade behövt att komma dit alls haha) sedan tog jag en liten omväg till postkontoret på vägen hem från doktorn då jag fått en lapp som säger att ett paket från mamma väntar på mig där, dessvärre läste jag fel på lappen och paketet skulle inte finnas där förräns den 12:e (dvs idag och idag hinner det stänga innan jag slutar jobbet, typsikt!). Jag kom hem, lagade mat (ett recept som jag snappat upp från tv) och sedan fortsatte jag att läsa boken tills jag läst ut den. Vid 01.00 somnade jag gott. När jag vaknade imorse (idag) kom jag ihåg lite av drömmen jag drömt. Det var jättekonstigt. Någon försökte skjuta mig med en väldigt speciell pistol. Typ sånt som Bond skulle använt. Däremot lyckades jag springa upp för trappan och låsa dörren till övervåningen (uppenbarligen var jag hemma i mammas och pappas hus). Efter att jag låst in mig själv på övervåningen gjorde jag iordning ett varmt bad (JAG VET, hur dum får man bli, någon utanför dörren vill skjuta mig och så ska jag ta ett bad). Sedan ringde väckarklockan och jag är nu på jobbet (väckarklockan och att jag är på jobbet är ingen dröm, det är verkliget).
God morgon gott folk!


Vem av er där hemma gav mig denna?
Den var riktigt bra, fast sorglig.

Kommentarer
Postat av: syrran

Anna, du kan inte döpa dina inlägg till Pistolhot! Efter alla poliser och razzior på ditt jobb får man hjärtinfarkt av såna rubriker. Bara kattungar i rubrikerna from nu!!!!!

2009-12-12 @ 19:09:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0