Kvällstur till IKEA

Igår kom Brandon hem runt 5tiden för att säga hej, då han hade ärenden i området i jobbet, när han skulle åka tillbaka till jobbet bad jag honom att släppa av mig på Ikea eftersom det är på vägen.
Efter ett tag (dvs efter att jag gått omkring och drömt om inredning och sådant) kom jag tillslut till "rea-rummet", ni vet rummet där de flesta saker redan är monterade tillsammans och så och för billigare pris pga det.
Där hittade jag byrån som vi pratat om att köpa hela hösten. I vanliga fall kostar den 179 dollar+skatt. Så när jag såg att den var 125 dollar+skatt tänkte jag att det var lika bra att köpa den. Ringde dock Brandon först för att höra om han tyckte det var Ok oså. Han kommer för att hämta mig och vi ser att byrån ej passar i bilen, så Brandon fick åka tillbaka till sitt jobb och hämta hans chef truck. Herregud den är enorm. För att komma upp till passagerarsätet måste jag först hoppa upp på en liten avsatts och sedan ta ett stort kliv in i bilen. Det är sååå typiskt USA. Fruktansvärt onödigt stora truckar. Det är otäckt då jag och Brandon sitter i hans lilla VW och så kommer en enorm truck bredvid. Vår bil skulle liksom få plats under en sådan truck...hur som helst, vi lastar på byrån i bak och kör hem. Guu..det var så tungt att bära in den i vår lilla stughalva. Jag höll på att dö, fast Brandon var impad av sin starka fru, ohja. Jag flyttade tillochmed tv och bord och allt iväg från väggen för att förbereda platsen för byrån. Jag är egentligen inte stark, bara så fruktansvärt envis att jag får energi på det sättet helt enkelt. Jag kan möblera de tyngsta möblerna från en sida av rummet till andra alldeles själv, bara för att jag vill.
Iallafall så blev byrån jättebra i rummet. Lådorna är så stora och rymliga så i en låda fick vi plats med alla våra dvder, och så nån låda för kläder osv, så det är nu lite mer ordning och reda i vårt hem, tillochmed Mozart har klagat på hur rörigt det vart. Eller jag tror det iaf, Mozart är en gnällig katt, han gnäller för allt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0