Julen


Jag har börjat ge upp hoppet om en vit snö här i soliga L.A. 
Det är lite samma visa som förra året, jag har svårt att känna julstämning här då det inte är vinter på samma sätt som hemma, då det inte är samma traditioner som hemma osv osv.
Däremot ska jag försöka ge mig själv lite julkänsla genom att koka julkola idag efter jobbet. Och så ska jag köpa julpapper och sånt, för jag tycker det är hemskt roligt att slå in fina paket.
Och nu ska ni få höra, jag ska försöka mig på att laga hemmagjorda köttbullar till Christmas day som är den 25 dec här i USA, då vi ska fira med Brandons styvpappas släkt och familj. Den 24 dec är det Christmas Eve och då ska vi hem sent på kvällen till Brandons mormor och morfar i Silverlake som ligger nära Hollywood. Då blir det paketöppning runt midnatt och sen sitta och äta och prata till sent på natten. Så kommer min jul att se ut i år, iofs var det ju samma förra året också :)
Åter till de där hemmagjorda köttbullarna. Jag lagade det för några veckor sedan och lyckades riktigt bra.  
Så förhoppningsvis blir dom bra på fredag med, annars har jag färdiggjorda köttbullar från IKEA redo att värmas upp i frysen...
Mer än köttbullarna ska jag göra ägghalvor med räkgarnering och egen rödbetssallad. Det receptet jag hittade lät gott. Så det blir ganska enkelt men bra, känns skönt att bidra med något till julbordet. Plus att det är lite för mig själv också, för jag saknar ju vårt svenska julbord där hemma!

Igår efter jobbet gick jag hem till Brandons mammas hus och hjälpte henne se efter småbarnen. Senare sen på kvällen satte hon mig i arbete igen. Hon behövde hjälp att slå in julklappar, så där satt jag i ett rum på övervåningen och kämpade på till klockan 22.00 , sedan kom Brandon och "räddade" mig och när vi kom hem somnade jag bums.

Nu slutar jag om en timme och tjugo minuter. Dags att börja städa lite här i lobbyn.
Bye bye.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0