I'm back!

Nu är min enda lediga dag på länge gjord. Däremot lyxade jag till den dagen iaf. Igår alltså,
Bad Brandon släppa av mig på Del amo mall (ett stort shoppingcenter i Torrance) innan han åkte vidare till jobbet. Kom ju dit lite tidigare än 10 då affärerna öppnar, så jag gick och köpte en kaffe på Starbucks och satte mig utanför (en del av gallerian är utomhus) och tittade på andra människor som satt och väntade. Pampig amerikansk julmusik ekade i bakgrunden och allt kändes ganska så mysigt.
Dessvärre vart jag lite besviken, hade ju föreställt mig massor av julrea. Det var cirka 8 butiker av 70 som hade julrea, varav bara 4 av dom som jag gillar. Nåväl. Gjorde några småfynd iaf, dock inga roliga kläder, mest tights och så. Däremot finns ju alltid TJmaxx som man alltid kan fynda något på. Unnade mig en ansiksmask från Elizabeth Arden (ett sånt där svindyrt märke som jag aldrig brydde mig om att titta på hemma i Sverige på Åhlens typ).
Däremot på Tjmaxx....kostar den bara....8 dollar! Den du! Inte för att jag vet att skit om Elizabeth Arden och varför det är så dyrt i vanliga fall, men bara vetskapen om att den är dyr gör det hela mycket roligare. Eller nåt.
Efter en låååång tid på gallerian, ville jag åka hem. Dessvärre var ju min "chaufför" på jobbet, så jag började kika lite snabbt på bussalternativ (jag är inget stort fan av kollektivtraffiken här). Jag ser ett bussstop och börjar springa mot den, dessvärre ser jag längre ner på gatan att bussen precis lämnat stoppet. Detta innebär att man helt enkelt får sitta och vänta på att nästa buss dyker upp, OM den dyker upp. Om så, tar det minst 1 timme ungefär. Jag blev så himla trött och frusen och kände att jag höll på att bli sjuk bestämde mig för att lyxa på det ordentligt. Jag tog taxi hem :) Kostade 100 spänn (svenska kronor, EJ dollar), men det var det värt. Tog mig 15 minuter istället för 2 timmar att komma hem.
När jag kom hem la jag mig ner för att läsa, men somnade tydligen och vaknade upp efter 4 timmar, vilket inte var så vidare smart eftersom jag inte sov speciellt bra inatt. Vaknade en till två gånger i timmen och undrade om väckarklockan skulle ringa snart. Om klockan inte vart 3 eller 4 på morgonen när jag vaknat hade jag kanske tagit en promenad vid havet, men jag är så feg, vågar inte gå ner till havet 3 på natten heller. Och inget illa menat, men det är många hemlösa som sover under livvaktstornen och även om de flesta av dom är snälla, litar jag inte på alla.
Nu är klockan 08.00 och jag är på jobbet, dricker morgonkaffet och väntar på att folk ska komma och checka ut, just nu är det tyst som i graven...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0