Filmtips och otips!


Har set lite nya och onya filmer det senaste.


Public Enemies var en helt klart sevärd film! Johnny Depp och
Christian Bale har jag alltid gillat som skådespelare och bra
skådespeleri gör ju en hel film! Johnny Depp spelar John Dillinger,
som var en bankrånare under tidiga 1930talet i USA. Christian Bale
spelar FBI-agenten Melvin Purvis som jagar John Dillinger runt omkring
USA. En helt klart sevärd film. Eftersom filmen är verklighetsbaserad blir den
mer intressant. Och så älskar jag ju att se kläderna, bilarna och allt sånt när
en film utspelar sig i olika tidsepoker, som denna, tidigt 30tal.
 
Den riktige John Dillinger och  Johnny Depp som spelar honom.


Jag är väl ett år sen med att se denna film men skitsamma.
Nu har jag sett den och jag är fast! Det trodde jag aldrig. Har hela tiden
undrat vad all denna hysteriska hysteri runt omkring Twilight har handlat om.
Nu vet jag. Nu förstår jag. Åhhhhh vilken romantisk historia om Bella och Edward.
Nu förstååår jag varför alla vill bli förälskad och bli älskad av en vampyr som Edward.
Fördel för mig då är att jag inte behöver väänta på nästa film, den är ju redan ute! Eller ja, på bio iaf, fördel med att vara i USA är att bara några veckor efter att de slutat visa en film på bio som kommer den på dvd nästan direkt. Åhh...!!!!


Nej men usch. Se helst inte den. Alldeles för förutsägbar och tråkig.
Den är OK att se om man ligger hemma och är sjuk och ens pojkvän, mamma, syrra eller brorsa har "råkat" hyra den åt dig utan att fråga. Men annars, det är inte värt det riktigt. En "ond" chefkvinna bossar runt sin manlige assistant och oops, bosskvinnan är från Kanada och de ska utvisa henne från USA och det vill hon ju inte för då får hon inte promotion och oops hennes manlige sekreterare måste nu gifta sig med henne så att hon kan få ett green card och han kan få ett bättre jobb...ja ni hör väl hur detta går?


Okej detta blir ju lite pinsamt för mig nu, men jag var så trött den kvällen vi hyrde denna film så jag somnade efter 10 minuter. Men min make Brandon höll sig vaken iaf. Och han sa att den var bra. Fast han som har läst boken kände dock lite besvikelse för de har tydligen tagit bort mycket som var i boken och ändrat en del i filmen.
Jag ska hyra den igen, helst dagstid så jag inte somnar nästa gång!
Så jaa, varför inte, hyr den Ni också! Vår käre svensk Stellan Skarsgård är ju med i den för tusan!



Vi har ju avslutat säsong 4 av Weeds som vi hyrt nu ett tag. Nu väntar vi på att säsong 5 ska komma ut på dvd till videoaffären! Tror säsong 5 precis har slutat gå på tv här i USA.
Men absolut, folk sa att efter säsong 3 ändrades en hel del i Weeds, följde inte riktigt det ursprungliga spåret, men efter alla säsonger har man ju lärt känna karaktärerna och därför vill man ändå inte sluta titta liksom. Det är lite roligt att i säsong 4 är det meningen att de ska bo i "San diego" men vi som bor här i Southbay L.A ser klart och tydligt att det är filmat i Manhattan beach, dvs 2 stränder ifrån vart jag och Brandon bor.






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0