christmas day

Vid 9 på morgonen den 25:e kom jag och Brandon till hans mammas hus där hans småsyskon redan var i full gång med att öppna paket. Det blir så himla hysteriskt när småbarn ska öppna julklappar, att allt går så fort och man inte har tid att faktiskt sitta och kolla vad alla får, sitta och pillra på sina julklappar, läsa ettiketerna osvosv. Fast samtidigt är det roligt att se hur glada dom blir för sina leksaker :)
Sedan hade vi frukost tillsammans.
På kvällen skulle alla från Brandons styvpappa Joels familj komma hem till Brandons mamma och äta julmiddag.
Jag hade med mig hemmagjorde köttbullar (det var bara 2 kvar när alla ätit klart) , prinskorv från IKEA (Jag kom dit, ställde fatet på bordet och gick sedan iväg i 15 min och minglade med ett vinglas, när jag sedan kom tillbaka till köket var alla prinskorvar borta, redan INNAN alla börjat äta, det visade sig att alla som vart i köket hade suttit och gluffsat i sig alla prinskorvar i förväg, fy tusan vad besviken jag vart, hade liksom köpt det sista paketet med prinskorv på IKEA i november och sparat detta till jul för att kunna njuta av lite svenskt på julbordet...) , hemmagjord rödbetssallad vilket jag själv vart hemskt nöjd med. Måste säga att jag föredrar mammas julskinka där hemma än kalkonen de har här, den är så torr och tråkig jämfört med den skinkan. Och så saknade jag Janssons frestelse, hur kul är det att äta potatismos på julafton liksom...
Nåväl, kvällen var iaf himla mysig!


 
 
Brandon blev avundsjuk på alla verktyg som            Isabella och Joaquin fick varsin cykel!
Joaquin fick. Joaquin kallar sig själv "Handyman".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0