Manhattan beach

Efter Farmers market gick vi runt och kikade lite i Manhattan beach. Egentligen är det inte mycket runt omkring i varken Redondo, Hermosa eller Manhattan beach, utan det är mer i Venice och Santa Monica som har mer att erbjuda gällande shopping och sådant. Däremot älskar jag verkligen lugnet vid havet och stranden och alla dofter från restaurangerna som Redondo beach har att erbjuda.
Fast Hermosa beach är däremot ungdomshänget här omkring. Det är där man festar och så. Vi firade nyår där.
I Manhattan beach är det nog bäst vågor för surfarna häromkring.

Hur som helst. Vi fullbordade vår plan med att gå utmed havet hem ifrån Manhattan beach. Det var så tyst och allt man hörde var vågorna. Ljuvligt!

Mina bilder...

Manhattan beach.


Bakom piren där borta är Hermosa beach.

 
Starbucks och strandgymnastik?


 

Vilopaus i sanden.

 
Vilopaus slut.                                            Min tur att strandgymnastika.

 
Äntligen hemma i Redondo beach igen !


Min fina syster.

Nu sitter vi i vårt rum, Jenny läser, jag hänger på datorn. 
Vi bestämde oss för att ha en lugn kväll, liksom, bara vara. Men självklart dyker Dan med vänner upp, pratar högt och sätter på heavy metal-musik. Jag och syrran smyger oss sakta med säkert mot mitt och Brandons rum.
Åh vad jag hoppas att jag och Brandon kan hitta egen lägenhet i oktober när detta kontrakt går ut. Jag är så jäkla trött på att anpassa mig hela tiden efter vad vår lägenhetskamrat Dan har för liv. Och eftersom det är Dan och Brandon som betalar hyran (om allt går som det ska får jag green card i oktober, äntligen få jobba!) har jag inte mycket att säga till om.

Nåväl. 
Jag är lat och trött nu. Det var minsann en rejäl långpromenad hem. Plus att när det är molniga men varma dagar här, känner jag mig tröttare. Det är liksom sömnigt väder på något sätt.

Ciao!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0