Inget gevalia när vi får oväntat besök här inte!


Vår rumskompis Dan åkte i fredags upp till Norra Kalifornien för att campa. YES, tänkte jag. Då kommer det kännas som att vi bor ensamma i helgen. Fredagskvällen spenderades ju dock hos Brandons syrra , flytthjälp.
Så jag och Brandon tänkte ta igen det i går kväll. Vi köpte en (superbillig men god) flaska rött, veg lasagna som man satte in i ugnen 45 min, och några kyckling-köttbullar som vi redan hade (hade aldrig testat kyckling-köttbullar förut, så himla gott!).
Just när maten är klar och vi öppnat vinet får vi oväntat besök. Ett sånt där irriterande oväntat besök.
Brandons vän hade tydligen inget för sig så tänkte att "ahh, Brandon's och Dan's lägenhet funkar alltid att hänga i", förmodligen. Och både Brandon och jag är inga människor som direkt kan säga nej och vara elaka och liksom sparka ut någon, så ja. vår "Romantiska kväll för två" blev " Oromantisk kväll för tre".
Brandon sa till mig att "äsch, han stannar nog bara i 10 minuter eller så". Han stannade i cirka 3-4 timmar.

Detta var den sista ensamma kvällen för mig och Brandon på typ 4 månader. För augusti är det familjebesök-månad. Direkt efter det i början av sept kommer vår italienska vän och bor med oss , 3 månader.
Ni kanske fattar vilken besvikelse att Brandons vän dök upp JUST IGÅR ?!
Så typiskt. Däremot är jag hemskt överraskad att kyckling-köttbullarna var såå goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0