Och så var det gjort!

ÄNTLIGEN fungerade studera.nu som det skulle.
Dock många kurser jag ej kunde välja att studera då jag inte har rätt behörighet. Tusan att jag inte pluggade engelska B och matte B på gymnasiet. Två orsaker. Min lärare i engelska A tyckte inte att jag ens skulle försöka plugga engelska b , jag var alltid sämst i klassen på grammatikproven. Förmodligen sämst i klassen på allt.
Jag är en sån person som lär mig mycket bättre när jag är på själva platsen där man pratar språket, träffar folk och lär sig språk på det sättet, har aldrig gillat att sitta i ett klassrum med en tickande klockan och behöva skriva på ett provpapper med tidsbegränsning. Inte min grej helt enkelt.
Matte B, jag började läsa den kursen. Sedan började vi få olika lärare varav en knappt pratade hörbar svenska (inget emot honom, skolans fel) eller vikarier i den kursen, jag blev förvirrad och hoppade av.
Lite mitt fel, lite skola+lärares fel.
Och nu sitter jag här och kan inte ta distanskurser i företagsekonomi (matteb!!) , engelska ( engelskaB!!!) , kan heller inte plugga spanska då man behöver behörighet av spanskastudier ifrån gymnasiet, vilket jag aldrig valde.

Dessa två kurser har jag nu skickat in anmälan om på studera.nu , nu återstår bara att se vad som händer, om man blir antagen eller ej.

Utbildning 1 HK-25012 Medie- och kommunikationsvetenskap 1-30 hp (A-nivå, Distans)30hp Ingen undervisning, Helfart (100%) Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan i Kalmar, Ortsoberoende, 20092

2 HK-25000 Designa för webben (A-nivå, Distans, Kvartsfart)7.5hp Ingen undervisning, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Högskolan i Kalmar, Ortsoberoende, 20092


Lite sånt som alltid kan vara användbart i mycket.
Men ska jag vara helt ärlig, är det ju college jag vill börja i höst, plugga engelska och spanska.
Så distanskurserna från Sverige är bara min Plan B.


Nu är jag helt slut av allt stressande av ofungerande internetsidor.
Ska kila över gatan till Vons och köpa godis eller något. Har jag redan ätit en påse ostbågar som jag inte ens gillar, kan jag väl lika gärna fortsätta i onyttighetens spår idag.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: syrran

Vad skönt att du sökte nåt iaf! Alltid bra med reservplaner. Ska se på Packat och Klart i kväll, låter bra inför resan. Jag vill stalka kändisar i Hollywoodparkerna hela dagarna när jag kommer! kram

2009-04-16 @ 08:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0