När det har gått för långt...

Jag vet att jag har nämnt detta förut, men jag måste bara nämna detta igen.
Det finns som sagt en hel del "drive thru cash machines" här.
Och igår när jag var ute och vandrade såg jag en sådan lång bilkö för drive thru bankomater att jag blev helt chockad.
Ungefär 10 bilar....
Och tre steg utanför bilarna fanns det bankomater, med ingen kö alls.
Vad är grejen liksom? Jag har listat ut tre positiva saker med det hela:

- Om bara en förälder sitter i bilen med småbarn kan det vara smidigt att slippa lämna bilen för att ta ut pengar.

- Om man behöver ta ut pengar när det är mörkt, typ natt, och vill känna sig lite mer säker ifrån att inte bli rånad,
  kan det vara bra att slippa lämna bilen.

- Om det är omöjligt att hitta parkering nära bankomaten, kan väl en viss förståelse finnas...

MEN!!!
Igår, i bilarna jag så fanns inga barn , en helt tom parkering utanför banken och det var mitt på blanka dagen....

Vad tycker ni om detta? Har latheten gått för långt ?

 
Nästan lika vanligt som en "Mcdonalds drive thru".
Bilder tagna ifrån Google.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0