Min morgon med CocoRosie

Hela morgonen har jag suttit och lyssnat på CocoRosie, älskar deras musik!
Jag hörde dom för första gången i London, av Brandons syster Jaqcuie. Efter det var jag fast.






... in a bathroom in Paris we found ourselves. Steamed up windows, infinite rainy days, the kettle's constant hiss and the weary moan of a dying ambulance summoned songs from another time.
We had split apart as sisters, abandoned one another and led completely different lives, gathering contrasting influences and tools that were unknowingly building towards the birth of CocoRosie.



(deras beskrivning om hur bandet kom till...)

Kommentarer
Postat av: syrran

åh så bra! nu får du ett tips tillbaka. Gå in på svt play, välj program, välj k special, titta på dokumentären searching for the wrongeyed jesus. Om amerikanska södern, mycket fin musik. Skynda innan de tar bort det, för det är en inköpt dokumentär. Helt fantastisk, fast deppig. kram

2009-04-28 @ 18:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0