Jag ar trott

Jag har nastan nattat mig sjalv. Satt precis med Isabella i knat och sjong Blinka lilla stjarna och nu haller jag sjalv pa att somna.
Och kaffet i kaffebryggaren ar fruktansvart sott. Nannyn har nagon speciell kaffesort som typ smakar socker, dvs den totala motsvarigheten till vanligt kaffe.
Jag hoppas att hon antingen haller ut det kaffet snart (det ar kallt med) eller dricker upp det, sa att jag kan brygga mig starkt kaffe.
Jag cyklade hit imorse ( i vanliga fall skjutsar Brandon mig), men gud vad underbart det var. Jag cyklade i t/shirt fastan det var lite kyligt, for sen efter en stunds cyklande blev jag varm och da var de kalla vindarna perfekta. Och jag hade sa himla mycket mer energi nar jag kom fram och var 100 procent vaken.
Sadana morgonar vill jag ha fler av!

Nu ska jag fraga nannyn om jag kan brygga nytt kaffe och jag antar att jag kommer att behova fraga pa "teckensprak"/handrorelsesprak, nanting.
Jag onskar att jag>

1. Kunde prata flytande spanska.
2. Ha en tolk har om dagarna, tills jag kan prata flytande spanska.

Nu somnar jag nog.

ps: vad hande med erat kreativa kommenterande?
ds.

Kommentarer
Postat av: syster

Anna, ansökningstiden för högskolan går ut i natt svensk tid, alltså kl tre i LA. Du fixar att söka själv, det gör ju alla andra. Gå in på www.studera.nu

Och läs noga. Det finns säkert både spanska, engelska, ekonomikurser etc. Sök för säkerhets skull. Dessutom kan du få studiebidrag.

kram

2009-04-15 @ 07:46:45
Postat av: Bibbi i Skara

Hej, Anna!

Har just tittat på ett TV-program från L.A. "Packat och klart" i SVT. Säkert finns det också på SVT Europa. Vi vill gärna komma till er och besöka USA live, men innan dess får vi läsa om er och titta på alla fina bilder på din blogg. Tv-programmet gav också mersmak. Bl.a. var det från Santa Monica, Hollywood och Farmers Market.Men så fina havs-bilder, som du har tagit var det inte.

Ha det bra! Kramar från Bibbi o Co

(Per och Andreas i Stockholm, Daniel på nattjobb (personlig assistent), Fredrik hos sin flickvän Sanna i Malmö och Bibbi (med tandvärk och planerandes hemkunskaplektion för i morgon - det ska handla om bäddning - och kanske kvalster)



2009-04-15 @ 21:08:39
Postat av: Bibbi i Skara

Hej!

Har just tittat på "Packat och klart" i SVT, som handlade om L.A. Du kan säkert se det på webben. Vi vill gärna komma och hälsa på er och se mer av USA. Det var bl.a. från Santa Monica, Farmers Market och Hollywood. Men dina bilder från havet är finare. Kul att läsa vad du gör tillsammans med barnen och de andra. Har du provat cd:n, som du fick i födelse-dagspresent? Då kan du ju lära de små barnen och nannyn lite svenska sånger. Lycka till med barn-vaktsjobbet - de verkar jättegulliga.

Ha det bra!

Kramar från Bibbi och co

(Per och Andreas - tillsammans ute på mat i

Stockholm

Fredrik hos sin flickvän Sanna i Malmö

Daniel på nattarbete som personlig assistent i Göteborg

Bibbi - med tandvärk och planerandes hem-kunskapslektion (bäddning)

2009-04-15 @ 21:24:48
Postat av: Bibbi i Skara

Hej, Anna!

Jag har skickat två kommentarer tidigare ikväll - nästan likalydande. Men de måste ha fastnat någonstans i Universum. Får se om de kommer fram. Annars skriver jag en annan dag.

Ha det bra!

Kramar från Bibbi i Skara

2009-04-15 @ 21:31:25
Postat av: Bibbi i Skara

Vad sa du nu då? 4 kommentarer rån samma Bibbi i Skara. Tekniken är förunderlig - helt plötsligt kom allt fram. Kommentarer var det i alla fall.

Ha det! Kram faster Bibbi

P.S. Har ni sett senaste "Så ska det låta"? Där kunde ni säkert sjunga med, mycket bättre än vi äldre i alla fall. Skriver jag, som ser fram emot Bruce, Beach Boys, Ace of Base, Sarah Hotnight, EMD, Ulf Lundell och Madonna i sommar. D.S.

2009-04-15 @ 22:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0