GLAD PÅSK (igen)

Att.-göra-listan är gjord. Fick dock inte tag på advokaten.
Saken med advokater här, de tar massa betalt, men det är oftast deras sekreterare som gör det mesta av pappersarbetet. Det berättade Natalie för mig (hon studerar på UCLA till advokat), och tycker att advokatyrket skulle passa henne utmärkt.
Hur som helst. Synd att vi ej fick tag på advokaten, jag vill liksom bara få saker och ting gjort, orkar inte vara i en "mittemellantid".

Alla parker är fulla med barn idag, eftersom de letar påskägg.
Dan, våran lägenhetskompis, jobbar i receptionen till en lekpark typ. Fast idag skulle han vara delaktig i påskäggletandet. När han kom hem sa han att de fick ropa ut i högtalaren att föräldrarna måste hålla bättre koll på sina barn, eftersom 2 tvååringar tappades bort. Ska väl tillägga att de hittades också.

Jag har också fått ett påskägg idag, på posten. Från mamma och pappa. Det var nääästan så att jag tänkte gömma det så att jag också kunde leta efter ett påskägg, som alla år förut, men det gjorde jag inte. Sparar och snålar dock en hel del med godiset, för det är inget man har ofta här, svenskt godis. Det måste liksom sparas till något alldeles extra tillfälle. Fick även en bok Män som hatar kvinnor i brevet, det är nog ett sånt tillfälle jag ska spara godiset till, bokläsning.

Annars har jag och Brandon vart och ätit på ett teriayakiställe. Vi delade på kyckling-biff teriayiaki med ris. Alldeles lagom.
En favorit här i L.A när vi kör bil i palm-all'en , är att lyssna på Pulp fiction soundtracket som vi har hittat på ett kassetband för 10 cent. Perfekt bilmusik. Fast vi är ju inte så tuffa som dom är i filmen då, såklart. Men det gör inget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0