Gårdagens påskfirande

En riktig familjedag igår.
Vi kom prick klockan 09.00 till Brandons familjs hus då Brandon ville visa sin syster att han var redo för vadet (se föregående inlägg), men då hade hon redan ätit frukost och sen vart det inget med det. Baah. Jag som ville se en syskonfight, med blodigt allvar!

Efter många om och men åkte vi till Joels föräldrars hus i Manhattan beach. Där fanns även Joels syster Susie och Brandons låtsaskusiner Alex och Trevor, båda bor i San Diego. Jag har sagt till dom att vi kommer och hälsar på snart, bara 1.5 timmars bilresa dit ju!
Isabella och Joaquin fick leta små plastpåskägg, dvs absolut inte sådana vi har där hemma i Sverige, verkligen annorlunda här.
Sedan var det lite lunch och småprat. Trevligt!

Släkt-stopp nummer 1 färdigt.
Sedan bar det av mot Downtown och Silverlake där Brandons mormor och morfar bor. Där blev det god mat, så som kyckling, pastasoppa, tortillas och sådant och tårta för att fira Natalies födelsedag som var förra veckan.
Lite av Brandons kusiner morbröder, moster och kusiner dök upp. Jag känner mig så lost där ibland. Hans kusiner är i tonåren och visar sig inte direkt så villiga att prata.
Hans morbröder är sådär "coola" och går in och ut ifrån huset så dom ser man bara lite i omgångar.
En av Brandons morbröder, har rakad skalle, utom på sidorna, så en lång fläta på höger och en på vänster sida, resten rakat, plus massa tatueringar och piercingar. Jag sitter där i vardagsrummet i långklänning och känner mig som årets mesigaste svensk. Det är typ jag och Joel (vi som ej är mexikaner) som sticker ut. Vi är längst, vitast och mesigast haha.
Men det är kul, jag älskar kontraster och mitt hopp är att komma in i den släkten om något år kanske? Haha, ni skulle bara fatta hur jag känner inombords!

Sedan vid 7tiden åkte vi hem och det var solnedgång. Det var som på film. Solen speglade sig i Downtowns få skyskrapor och det var så himla fint.

Väl hemma, somnade jag gott i soffan tills Dan och hans vänner kom hem fulla ifrån puben Najas och väckte mig.
Gud vad jag ibland skulle vilja ha eget boende....

Lite bilder!


Jag en tidig tidig påskmorgon. Klänning second hand, väska ifrån mamma TACK! ,
 cardigan fick jag från Brandons mamma, tror hon köpt den och ångrat sig och
tänkte att "Anna använder väl allt hon kan få gratis". Eller nåt. Eller inte.


Joaquin och Brandon har skoj !


Hos Joels föräldrar. I deras fina träsgård.


Äggletare.


Joaquin hittade ägg.


Joaquin, mormor, Isabella.


Natalie ska skära tårta.


Jag är inte mycket, men ändå lite längre än Brandon.
Titta på Brandon och hans mormor, han är jättelång jämfört med henne.
Sätt er sedan in i min situation. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0