ang. forra inlagget

Det blev inget med fiskandet igar, vi hamnade pa puben Najas istallet och tog varsin ol. Sedan dok aven var lagenhetskompis Dan och en van upp. Det var en trevlig kvall, en vanlig trist onsdag!

Just nu ar jag i Patty och Joels hus, barnvakt, som vanligt pa torsdagar. De sover middag nu dock.

Jag at en av de basta soppor jag atit i hela mitt liv idag. Nannyn lagade den. Sa rik pa smaker och mmmmm mums. Plus hemmagjorde tortillas pa det.
Hon blandar vatten med majsmjol till en deg. Sedan tar hon lite olivolja i handerna nar hon plattar till dom, sedan laggs de pa en plat som star pa gasspisen och sa lagas de till.
Jag har ej testat att ha en plat pa en vanlig elspis , vet ej om det skulle bli sa bra. Det ar ju pa gasspisen med elden under platen som ar sa mysigt!

jahapp, nu spillde jag kaffe pa mina klader.
Skriver nar jag kommer hem. Och da lagger jag ocksa upp solnedgangsbilderna jag tog i garkvall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0