Vid havet

Idag kom brandons lillasyster och hennes pojkvän hit ifrån San Francisco över Thanks giving.
Jag och de två gick ner till Redondo beach och sprang runt i havet , men ingen av oss hade ombyte med oss så vi kunde tyvärr ej bada. Det fick räcka med att doppa halva byxorna. Syynd, för vattnet var faktiskt lite varmt. Tror tack vare regnet som vart.
Sedan spelade vi lite volleyboll.
Och sen skiljdes vi åt och jag gick hem till vår lägenhet.

Imorgon är det Thanks giving. Jag provsmakade pumpkin pie på Whole foods idag. Ohhhhh vad gott.
FÖR IN PUMPKIN PIE I SVERIGE. Med vispad grädde. Det ska jag minsann äta stora bitar av imorgon, de får tycka att jag är en glupsk svensk, för det är jag när det gäller pumpkin pie!
Först ska vi åka till Brandons mormor och morfars hus bortom Downtown och fira och efter det till Joels föräldrars hus.
Jag blir mätt av att tänka på det.

Gällande Brandons mormor och morfars namn. Alla säger Gordo till morfarn och Matata till mormorn. Då tror jag ju förstås att de heter så. Oh nej.
Gordo betyder fet på spanska, men brandons morfar vill att alla ska kalla honom det."Det blir smidigat så".
Och Matata betyder inget, det var något Brandons storasyster Natalie kallade hennes när hon var barn så alla kallar henne det nu.
Och jag trodde Brandons morfar hette "Fet" och mormorn Matata.
yay!

Jag är så sugen på att börja studera spanska NU.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0