Från ligga på stranden till snöslask.

Fredag.

Började min dag med att promenera ner till stranden, tog cirka 25 minuter, Ungefär 30 grader i solen.
La mig på min handduk på stranden i solen och tittade ut över Stilla havet. Bara jag och två andra låg på stranden, senare kom det fler.
Ringde mamma och "skröt" om min utsikt och sedan tog jag mig ett dopp i havet, som dock var väldigt kallt. Folket här säger att Stilla havet aldrig blir varmt, bara att i mitten av den heta sommaren är det bara skönt med ett svalkande hav så de har inget val.

Jag somnade tyvärr i solen en stund och senare när jag kom hem upptäckte jag att ansiktshalvan jag somnade med mot solen, hade blivit lite småbränt medans andra halvan knappt hade något alls. När det händer känns det ju så bra.

Innan Brandon kom hem från jobbet gick jag till Vons och handlade lite mat vi skulle ha med till stugan i Big Bear.
Vi kom väl iväg runt halv åtta tiden och blev fast i trafiken, såklart. Och det fick jag väl ta skulden för eftersom han ville vänta med att åka lite medans jag ville skynda på det hela och komma iväg innan det blev försent.
Mörkt och kallt när vi kom fram till stugan, runt 10-halv elva tiden. Satte på elementen på nerevåningen och på övervåningen fick vi slänga in ved i den öppna spisen då det var den enda värmden där uppe.
Men skönt vart det när elden kom igång och det blev varmt. Alla borde ha en eldplats.
Värmde lite pizza i ugnen och sedan tittade vi på filmer framför brasan tills vi somnade.


En dag på stranden.


Brasa.

Lördag.

Planen denna dag var att åka till Big Bear sjön och att jag skulle fota lite med min Canon. Dum som jag är hade jag glömt mitt minneskort till kameran, så det var ju en ganska trist start på dagen. Vi åkte dock till sjön och tittade lite. Det var ruskigt kallt, vilket jag väl iofs borde vara van vid, vi åkte runt lite och kollade. Vi såg tyvärr inga björnar som jag väl iofs inte trott att vi skulle få se, däremot såg man ekorrar överallt. Och de såg inte ut som de där hemma. Dessa ekorrar var jättestora och gråa. Och inte ett dugg rädda för människor.
Inget is på sjön, men sjön såg jättekall ut iaf. Många stod och fiskade och vi önskade genast att vi tagit med oss fiskespö och saker. Vi har däremot bestämt oss för att åka upp en helg i december igen och då ska jag ha med minneskortet till min Canon och han ska ha lånat med sin kompis fiskerdskap, den kompisen jobbar inte eller nåt, han vill bara fiska.
Där alla stugor var, såg det ungefär ut som det gör i filmer när familjerna ska åka upp till bergen osv.
Ungefär som ett litet eget samhälle.
Vi kom tillbaka till stugan vid 5tiden och lagade mat. Brandon satt mest vid elden och grejade, sedan vart han jättestolt över sin varma fina eld. Antar att han kände sig manlig som kunde fixa en eld. Wow.
Sedan tittade vi på gamla vhsfilmer som låg i stugan. Bland annat en gammal Indiana Jones film. Den var rolig.
Speciellt scenen då han man i kairo står med sitt långa svärd och vill döda Jones och Jones bara suckar , tar upp sin pistol och skjuter. Sådana saker är roligast i filmer.
Däremot tog veden slut och Brandon tvingade med mig ut på gården för att leta mer ved eftersom han inte ville gå ut själv, jag undrar fortfarande om han vart mörkrädd. det hade iaf jag varit. Det var svinkallt utomhus och stormigt. Vi hittade snabbt lite trä och bar in.


Jag är varmt klädd.


Utanför stugan.



Söndag.

Vaknar och tittar ut genom fönstret. SNÖ! Fast hur uppspelt Brandon än var fick jag lugna ner honom och förklara att det egentligen inte är "riktigt snö", utan att det vi såg var slask. och nej det snöar inte, det är regn blandat med snö. Daah.
Är man svensk så vet man.
När vi åker tillbaka i december kommer det iaf garanterat vara snö snö.

Lämnande stugan vid 3tiden och efter en timmes bilfärd började man se palmer igen.
Däremot , naturen där vid Big bear påminde mig väldigt mycket om Sverige. Skog och en sjö. Ganska svenskt va?
I L.A köpte vi kinesisk mat och åkte hem.


Jag lägger upp mer bilder snart,. internet är inte så bra just nu, tjyvar från grannarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0