Jag tror det är sommar

Jag tror aldrig att "sommaren" kommer att ta slut här. Har vart juli hur länge som helst nu. På Google.se sidan jag har säger vädret att det blir mellan 34-14 grader, så nu är det ungefär 23 grader ute, klockan 10 på morgon. Föreställ er då värmen klockan två!

I mataffärerna har allt med Thanksgivning att göra. Köp kalkon och "rea-pris" på fyllningen!  Kommer bli väldigt speciell smak på den där Thanksgivningmaten tror jag. Känns lite otäckt. Att ha en hel stor kalkon på bordet med fyllning inuti. Fyllningen är typ brödsmulor. Och så har de typ potatismos och sås och det är  väl lite konstigt?
Dan sa till mig att han inte gillade det. Brandon gillar det "okay". Usch, jag som är så kräsen. Hoppas man får lägga upp maten själv så inte någon gammel fyller upp hela tallriken åt mig och jag ej gillar det!


http://sv.wikipedia.org/wiki/Thanksgiving - om ni kopierar denna länk, kan ni läsa historien bakom Thanksgivning.

I affärerna handlar det mesta om julen. Julpynt, julkort, julmusik. Och det kommer ju bli värre efter Thanksgivning.
Och jag kan bara inte få in i min skalle att det är november och snart första advent. Jag har ett litet knep för att få in lite julkänsla. Det är att dricka en chai tea latte på Starbucks. Den smakar jul. Drack den alltid i London vid juletiden.

Jag har iallafall bestämt mig för att visa Brandon hur man lagar julgodis. Så ge mig gärna lite bra julgodisrecept!

Min mage gör så ont. Jag har blivit en riktig mjölkdrickare igen, så som jag var när jag var liten.
Har hittat riktigt goda mjölksorter här. Och jag dricker massor av mjölk. Stackars min mage.
Iallafall tycker jag om rödvin nu, till 100 procent. Nu är jag van vid det. Vi blir bjudna på mat ganska ofta hos Brandons mamma o Joel. Och innan maten är klar har de oftast baguett bröd, ostbitar och ett litet glas rött. Att bara en sådan liten detalj kan göra så mycket. Love it!

Om ett tag ska jag ta min dagliga promenad till deras hus. Inte idag, men nåndag ska jag ta strandvägen till deras hus, tar väl närmare en timme den vägen, men det är det ju värt. Bara att det är så varmt och svettigt att man inte alltid riktigt orkar gå så länge i solen, därför är halvtimmen ganska lagom.

Ha det så bra!


Mjölk-Anna !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0