Vad Anna har gjort det senaste...


Den 21:a november hängde jag med Patty, Joel, Natalie och barnen till akvariumet i Long beach. Det var fint.


Joaquin och Isabella tyckte att det var häftigt med alla de stora fiskarna.


Thanksgiving
Först åkte vi till Brandons mormor och morfars hus, ligger nästan i Hollywood.
Där åt vi mexikansk stil på Thanksgiving. Kyckling istället för kalkon. Någon potatisgratäng a la mexiko?? istället för stuffing. Bönsalsa istället för Gravy. Men de hade faktiskt potatismos.  Allt var jättegott. Och jag vart mätt som en plätt!
Meeeen, sedan dök ju Brandons storasyster Natalie upp med henne man o hans bror. De hade mig sig tre pajer!
Jag vart mer mätt.
Sedan var det bara att ta sitt pick och pack och åka till Joels föräldrars hus i Manhattan beach.
Där var allt traditionsenligt. Den släkten är mer lik en svensk släkt med traditioner än den andra släkten, med förmodligen traditioner de med, bara ovanliga för mig.
Så, hos Joels för'äldrar var det mostrar och farbröder och hej o hå och kusiner hit och dit. Kalkon , stuffing, potatismos , gravy , ja ALLT som det ska vara på Thanksgiving här fanns där. Jag var dock mätt och tog bara en smakbit. Intressant smak , men helt okej.
Sedan åt jag en jättestorbit av Pumkinpie med vispad grädde dock ihih.
Jag kände mig riktigt bekväm i deras släkt , (jag gör ju inte det ÄNNU hos brandons släkt då det blir mycket spanska och jag ej kan vara i konversationerna , men jag blir bättre o bättre på spanska varje dag!). Pratade mycket med Brandons äldre styvkusiner och de var riktigt trevliga. De bor i San diego och sa att de visar oss runt om vi kommer ner dit, cirka 1 och en halv timmes körning, inte så farligt ju.
Sammanfattning av Thanksgiving, MYCKET MAT.


En glad svensk firar amerikansk Thanksgiving.


Fr V. Matata, Joel, Patty. Gordo, Joaquin, Brandons lillasyster Jackie, Isabella och Jackies pojkvän Ryan.

Födelsedagskalas för tvillingarna i lördags. 2 År.
Mycket tårta oh ballonger och paket.


Tårtkalas!


Alla syskonen tillsammans!







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0