Mr and Mrs.Mendez


Fredagen den 26 december klockan 14.00  år 2008.
Gifte vi oss.

Det blev en tokig dag med en nypa kaos.
Vi vaknar runt 9.00 tiden på morgonen. Jag är svintrött, bestämmer mig för att sätta på mig min lilla söta klänning från Tj,Maxx för 2 dollar. Försöker sminka bort min trötta morgonlook och håret orkades inte ens med, bara en vanlig hästsvans. Brandon hade inga "finkläder" så det blev jeans och en av hans finaste t-shirtar.
Vi tar bilen till en cityhall nära LAX-flygplats. Vi står i en kö och sedan får vi fylla i en blankett för att få "tillstånd" till att gifta oss, sk Marriage license. De säger att vi kan komma tillbaka om en timme för att hämta pappret.
Vi vart hungriga på frukost och åker till ett litet litet donuts-ställe och köper varsin donuts och jag köper även en kaffe.
Kaffet varmt så jag bränner tungan och kan nästan inte prata efter det.
Vi hämtar pappret men får också höra att de ej har någon tid för oss att gifta oss i den lilla salen då det vart fullbokat.
Ringer och frågar advokatmamman och advokat-styvpappan om de kan hjälpa oss. Medans vi väntar åker vi omkring i bilen och just då Brandon lovat att hänga med mig och shoppa ringer Advokat-styvpappan-Joel och säger att han känner en domare som kan gifta oss klockan 14.00.
Vi sitter i bilen och tittar på klockan. 13.30, herregud tänker vi och måste skynda oss för att inta komma försent till vårat eget "bröllop".
När vi väl parkerat har även (inkl. Brandons mamma, styvpappa Joel, alla syskonen) Joels föräldrar, syster och hennes son hunnit anlända till rättsals-huset.
Vårt lilla gäng rusar in och väntar på domaren.
Sedan får vi alla gå in till hans kontor. Han står bakom sitt skrivbord, jag o Brandon framför, de andra runt omkring oss.
Han börjar prata och säga "det vanliga" och sedan frågar han om Brandon tager mig osv och han säger I will och smart som jag är säger jag också I will. Och då sa domaren att jag får en egen del av det hela efter. Han börjar säga tager du brandon delen och alldeles för tidigt svarar jag I will. Herregud jag får panik. Tillslut får jag till ett I will på rätt ställe.
Och för att inte glömma berätta att jag småfnissade under hela "bröllopet". Sedan ska vi säga efter domaren. Brandon börjar och gör ett bra jobb. Sedan min tur. Han börjar säga det jag ska säga, jag missförstår och svarar Yes när jag skulle säga efter. Sedan fick jag till det rätt.  Pusta ut.
Well well, sedan fick Brandon kyssa bruden, mig, och sedan vart vi gifta.



Innan "bröllopet". Örhängena fick jag av min supersnälla syster i julklapp !


Vi lyssnar på domaren som pratar om kärlek och sånt.


Brandon sätter på den lånade ringen från hans mamma.


Jag kan absolut inte hålla mig för skratt, eftersom jag alltid skrattar vid fel
tillfällen.


Han fick kyssa Bruden.


Nu kan vi äntligen pusta ut då vi klarat av att gifta oss!


Utanför. Vi som var där.



Efteråt tog Brandons storasyster Natalie med oss till baren Nachos vid
Redondo beach piren och bjöd oss på en kanna öl.

Senare på kvällen bjöd Brandons mamma Patty och Joel ut oss (Brandon , mig, Natalie o tvillingarna) till en superfancy och DYR restaurang med havsutsikt.
Väldigt god mat och vi kunde ej röra oss efter den måltiden, men det såklart, då notan slutade på
225 dollar, måste man ju få valuta för pengarna. Och himlans tur att jag och Brandon blev bjudna på middagen.


Vi ska ha någon liten annan ceremoni senare efter nyår, då vill jag stå på en klippa vid havet.













Kommentarer
Postat av: Per & Bibbi & vi alla i Skara

Hej

Ett stort GRATTIS!

Här går det fort, hur sjutton skulle vi hinna boka en biljett till LA?

Nåväl, det får bli en annan gång.

Ett stort lycka till, till både Mr och Mrs Mendez!



Här är det juligt värre. Faktiskt lite minusgrader, men ingen snö.

Fredrik och Daniel är hemma och firar. Andreas tittar in då och då.

Ha det bra!

Sköt om er!

2008-12-28 @ 12:10:26
Postat av: Anonym

2008-12-28 @ 18:12:38
Postat av: Barbro och Gunnar i Småland

GRATTIS Mr och Mrs Mendez! Vi önskar er ett bra liv tillsammans!

2008-12-28 @ 18:27:09
Postat av: Anna S

GRATTIS än en gång! :D tjoho!

2008-12-29 @ 13:14:58
Postat av: Liv

GRATTIS Mr och Mrs Mendez! All lycka till er! KRAMAR från Liv, Anders och Ylva

2008-12-29 @ 14:03:56
URL: http://livleverlivet.blogg.se/
Postat av: cecilia

grattis från hela familjen carling/pettersson!! hoppas att ni får det jättebra :D/ många kramar från kusinen Cecilia :)

2008-12-31 @ 11:48:02
URL: http://ceciliala.blogg.se/
Postat av: Yezi, Zili & Markus

WOW! SÅ HÄRLIGT! SÅ UNDERBART! GRATTIS KUSIN ANNA & BRANDON!

Kramar från Yezi, Zili & Markus

2009-01-11 @ 01:01:36
URL: http://www.guma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0