Lata kanelbullar


Måste verkligen säga att amerikanerna gör allt för att spara så mycket tid som möjligt. Till och med gällande bakning av kanelbullar.
Jag gick till mataffären idag och handlade. Var lite sugen på att baka. Och då när jag var i affären hittade jag kanelbullar på "konservburk". Jag vart helt chockad, men kände att jag ändå ville testa dessa konstigheter.
Så jag köpte kanelbullar på konservburk.
Kom hem och började öppna med konservöppnaren. Vips, en färdigrullad kanelbulle ploppade ut. Och efter det, 7 stycken kanelbullar till.
Behövde bara placera dom på en plåt och sätta in i ugnen i 9 minuter. Hela lägenheten doftade nybakade kanelbullar.
Tog ut dom, och så fann jag den vita vaniljglasyren längst ner i konservburken. Här tycker de minsann inte att man kan äta kanelbullar som dom är, utan vill såklart ha extratopping. Så när jag tagit ut bullarna, penslade jag på glasyren.


Resultatet av kanelbullar på konserv.

USA kommer nog aldrig sluta förvåna mig.

Kommentarer
Postat av: Liv

Oj, undrar om nån skulle använda det om det fanns i Sverige? Kanske.

Du är utmanad, Anna. Kolla min blogg livleverlivet.blogg.se så får du veta mer.

2008-12-07 @ 13:18:15
URL: http://livleverlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0