spaghetti bolognese = dressing?


Jag lagade spaghetti bolognese ikväll åt mig och italienarna. För dom är det konstigt att äta pastan och köttet tillsammans. Alessandro sa att "men det var ju gott med köttdressing tillsammans med spaghettin".
Köttdressing??? Alla mina fördomar om Italien tynar bort för varje dag. Spaghetti bolognese är ju till och med italienskt!!! Och de två dricker inte rödvin eller espresso heller för den den. Kanske är det för att de är från Sicilien? För våra andra italienska vänner i London drack alltid espresso och rödvin.

Häromdagen när de lagade mat serverade dom en stor portion pasta på min tallrik. Jag tittade frågande på dom och sneglade lite försiktigt mot ugnen där köttbullarna värmdes upp. Tittade sedan tillbaka på min pastatallrik och började äta. Först efter att jag ätit upp pastan sa dom att det var dags för köttet.
Jag vill faktiskt ha köttbullarna tillsammans med min pasta, fast det sa jag inte...


Bild från google.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0