På jobbet

Sitter på jobbet nu, ganska lugnt, fast det är ju en tisdagskväll vilket förklarar saken.
Igår på jobbet checkade jag in en gäst, allt gick absolut OK och så säger managern "hon har fortfarande träning", gästen verkade inte bry sig direkt eftersom inget problem uppstått så han svarar "Okej, hon gör ett bra jobb", då skrattar managern och säger "haha tycker du det?". Detta störde jag mig på efter att jag kom hem ifrån jobbet igår. Brandon sa till mig att jag borde berätta för managern att han inte borde göra sig lustig över mig inför gäster. Jag gjorde det idag. Gjorde ju inte saken bättre. Han sa förlåt, men förklarade för mig att om nånting går snett eller går långsamt (incheckningen gick bra och tog bara 1 minut och 30 sek) vill han kunna skoja med gästen om gästen verkar irriterad (gästen verkade ju inte ens bry sig och han sa att jag gjorde ett bra jobb!), sedan började managern babbla om min brytning-dialekt, att jag lär mig långsamt, att om jag inte trivdes borde sluta och sluta slösa deras tid osv osv. Samtidigt är han inte elak på rösten eller något och vi är okej nu alltså, det var egentligen inget direkt prat om att jag faktiskt borde sluta, jag menar , jag hanterar ju jobbet helt okej och han säger till mig att om jag har frågor kan jag bara fråga, o det gör jag ju.
Allt jag ville säga var bara att jag föredrar att han säger direkt till mig om jag gör något fel, inte framför en gäst.
Och jag fick ett förlåt, men också en massa skit.
Jag antar att jag som person, väldigt ärlig och öppen, bara kan sitta tyst och ta skit om jag vill jobba här. Great.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0