News news!

Har försökt komma in på blogg.se hela dagen, har inte funkat tills nu. Typiskt att det är så just då man har saker att berätta!

Det går framåt med nannyjobbet. Hon anländer med barnen runt 15 sept och vi ska träffas 19 sept, en lördag.
På måndag är hennes lägenhet klar, så hon vill att jag ska kolla in den och imorgon kommer en check på 500 dollar till mig som är "jag vill säkra dig att du kan vara nanny till mina barn då jag anländer"-check, typ.
Plus 1400 dollar som hon vill att jag ska använda för saker till hennes lägenhet, hon ska ge mig en lista med saker snart. Åh sånt tycker jag är jätteroligt. Jag har alltid älskat att gå ärenden åt andra!
Sååå...om allt går bra när vi träffas, har jag jobb!

Fick förresten ett annat mail från en kvinna med tre barn som bor i Redondo beach. Hon söker nanny som kan jobba 25-30 timmar i veckan, hennes barn är 5, 7 och 10 år gamla. Men jag får väl hålla mig till denne jag redan lovat först. Vi pratade lite på msn idag, hon verkar mycket stressad inför flytten och allt, det förstår man ju.
En sak däremot...hon kallar mig "dear" och avslutar alltid mailet med "god bless..." . Hoppas att jag fortfarande kan få jobbet, ääven om jag inte är så religiös av mig.

Oh vet ni vad? Snart kommer Brandon hem med 2 italienare, han hämtar dom på flygplatsen just nu.
Fatta vilken tur att jag och Brandon upptäckte imorse att det var idag de anlände och inte imorgon som vi trodde. Haha! Vi är såååå gästvänliga annars, bara lite virriga och glömska ibland.

Storstädat lägenheten idag, allt skiner och är fint. Efter allt så var jag lika blöt som om jag hade kommit ut ifrån duschen, bara att det var svett och inte nydoftande duschkräm typ.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0