Lite svenska

Just nu har jag en lugn stund på jobbet. Men det har vart mycket att göra.
Lyckades "sälja" 4 olika rum till fyra olika "walk in". Good good. Sedan så har jag haft cirka 8 incheckningar. Jag känner mig duktig efteråt när det har vart mycket att göra.
En av dom jag checkade in kom från Bromma, SWEDEN! När jag såg det började jag glatt snacka svenska, men kvinnan var ursprungligen från Tyskland och hennes vän kunde ingen svenska. Men hon från Tyskland som nu bodde i Sverige pratade jag lite svenska med iaf, även om det var med tysk accent.
Och så var det ett annat par som tydligen var ifrån Belgien , men mannen hette Sven och såg jättesvensk ut, jag menar, verkligen jättesvensk. Men jag vågade inte fråga haha.

Sedan är det ett gäng stora stora karlar som härjar i ett rum. De kom hit med limo, enorma högtalare och grejer, köpte även upp hela vårat "snack-förråd". En av killarna kom ner och gav oss hans mobilnummer ifall några andra gäster skulle klaga. Ni kan ju fatta oron för mig och managern haha. "Jääklar, det kommer att bli en högljud natt".

Hahahahha. Den "svensk-tyske" kvinnan ringde precis receptionen. Hon ville ha koden för det trådlösa internet. Jag hörde verkligen inte vad hon frågade om först (hennes tyska accent är ganska stark) och det kändes ju jättedumt att när för en gångs skull någon som pratar svenska frågar något, fattar jag nada. Tokigt!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0