Jobb?


Pratade med Brandons mamma Patty och Joel ikväll gällande nanny-jobbet jag skrev om tidigare.
De sa att det var väldigt vanligt med välbetalda jobb som detta då det är företaget som hon jobbar på som står för kostnaderna eftersom de vill att hon ska följa med företaget till Kalifornien.
Så mailade kvinnan och hon har beslutat sig för att ge mig denna möjlighet. Men det är just detta som jag tycker är så knepigt, hur kan man bestämma sig för en nanny att ta hand om ens barn då vi inte ens har träffats?
Fast, samtidigt så befinner hon sig i Kanada och jag här i Kalifornien. Vi ska "chatta" på msn i veckan och sedan så ska hon ringa. Så det kanske inte är så konstigt ändå? Hon kommer förmodligen att behöva jobba direkt när hon anländer hit så hon vill vara säker på att ha någon som finns där att ta hand om hennes barn.
Och hon vill verkligen försäkra sig om att jag kommer att vara här, då hennes företag kommer att skicka mig en check på 500 dollar som försäkring att jag accepterat jobberbjudandet.

Well well, Patty och Joel brukar veta vad de pratar om, så om de säger att detta är väldigt vanligt, kan jag väl bara hoppas på att de har rätt.

Så, detta vet jag hittills.
Kvinnan är skild och tar själv hand om sina 2 barn, flickan är 2 år och pojken 1 år.
Hon flyttar från sitt företag i Kanada för att gå en kurs på ett av kontoren i USA företaget har, stannar i Kalifornien i 2 år innan hon flyttar tillbaks igen.
Hon vill att jag ska ta hand om hennes barn 8 på morgon till 1 på dagen måndag till fredag, dvs 5 timmars arbetsdag, 20 dollar i timmen kommer jag att få betalt, dvs 500 dollar i veckan.
Osv..

Nu ska jag kika på tv, sen sova. Har ju faktiskt en jobbintervju imorgon med, lika bra att ha lite olika alternativ.

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0