Hot in Long beach

Jag sitter pa kontoret i bilshoppen dar Brandon jobbar. Long beach heter omradet. Hit aker vi inte sa mycket langre da Brandons syrra inte bor dar langre.
Jag hade nastan glomt bort att det ar mycket varmare har an i Redondo beach. Det far mig alltid att tanka pa att det ar i Redondo beach jag vill bo om nagonstans i Los angeles.
Kollade precis min mail. Ett nytt! Jag la upp en profil pa en nanny-hemsida sa att familjer kunde hora av sig om de behovde en. Sa nu har jag fatt ett mail om detta. Daremot klacker Brandon ur sig att mailet later for bra for att vara sant. Och det gor det val. Men ibland ar val saker helt enkelt valdigt bra?
Det ar en kvinna som jobbat i Kanada med ett foretag som nu ska flyttas till Kalifornien. Anlander 15 sept och behover snabbt hitta en nanny till sina 2 barn. Det ar ett mandag till fredag jobb, 08.00-13.00 , dvs 5 timmar per dag. For det ar hon villig att betala 500 dollar i veckan.
Jag far sjalv bestamma om jag vill bo "live out" eller "live in". Live out vill jag ju da forstass.
Jag svarade pa hennes mail och vantar nu pa annu ett svar.
Vad tror ni? Later det for bra for att vara sant, eller kanske ar det sa att hon helt enkelt ar i desperat behov av en nanny och har rad att betala sapass mycket for sa lite tid?
Jag blir alltid sa nojjig med sadant!
Och imorgon har jag ju jobbintervjun pa Hats and things-affaren som saljer fula hawaii-skjortor och hattar.
Jag onskar att jag hade alla mina immigrations-papper redo som sager att jag har tillatelse att jobba. Men jag far bara vara arlig om de fragar och hoppas att de har forstaelse.
Ikvall ska vi ut och ata med Brandons familj pa en italiensk restaurant som heter Mama D. Eftersom Brandon fyller ar far han sin middag gratis, da de har ett sadant erbjudande pa den restaurangen. Smart!
Nu ar jag daremot hungrig redan, sa far val forsoka hitta mig en matbit.
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0