Hallå!

Jovisst kom jag upp i morse, tidigt tidigt. Min hjärna är en väckarklocka. Om jag säger till mig själv kvällen innan "jag måååste vakna annars missar jag jobbet, klockan 6 vakna klockan 6!!" så vaknar jag alltid en kvart innan alarmklockan ringer. Väldigt praktiskt. Fast inatt vaknade jag typ en gång i timmen, tror att jag var orolig att försova mig ändå. Nervös inför jobbet vart jag däremot inte. Det är konstigt. Jag som alltid är nervös inför nya saker. Kanske är det livstilen här? Jag har alltid varit väldigt blyg och så, men det är jag inte här. Här är jag den pratglada och skämtsamma bruden typ. Eller så har jag helt enkelt mognat och inte bryr mig om vad folk ska tycka om mig.
Hur som helst, tillbaka till jobbdagen. Gick jättebra. Tjejen som tränade mig kom jag väldigt bra överrens med. Hon ska ha barn i november, men hon är pytteliten, jag känner mig som en jätte bredvid henne och då är det ändå hon som är gravid!!
Tiden gick fort då vi hade mycket att prata om. Och efter några dagars träning kommer jag helt klart att klara av jobbet. Hoppas jag haha! Känns bra iaf. Imorgon har jag jobbträning mellan 3 på eftermiddagen till cirka 8-9tiden, med en av ägarna. Och på torsdag klockan 7 på morgonen igen med tjejen. Verkar som att de behöver någon speciellt till kvällsskiftet, dvs 3 på eftermiddagen till 11 på kvällen. Däremot ska jnog säga om de frågar att jag gillar morgonskiftet. Men vad som går bra! Jobbdagarna skulle nog vara tisdag-lördag, så ledig söndag och måndag typ. Men får nog höra mer om detta när jag har jobbträning med ägaren.
Efter jobbet, cyklade jag ner till båthamnen och puben Najas där Brandon och italienarna satt och åt lite lunch, jag knyckte lite mat av dom och sedan cyklade jag hem.


Nu är jag mer nervös inför immigrationsmötet vi har imorgonbitti. Tänk, efter mer än ett halvsårs väntan, är vi nu där. Vi ska på det där otäcka mötet som kommer att avgöra vår framtid typ. TÄNK om de skickar hem mig till Sverige liksom? Då blir nog vi alla chockade, för det finns inte i våra tankar. Ge mig mitt green card bara!
Hoppas att de inte ställer massa konstiga frågor bara, jag menar, nu blir det svar på tal, upp till bevis, hur bra känner jag och Brandon varandra? Haha skoja. Det ska nog gå bra. Såvida dom inte frågar oss konstigaste frågorna tänkas kan!


Nu ska jag leta efter lägenhter på Craigslist, förbereda viktiga papper inför mötet och dricka kaffe.


 

 


Kommentarer
Postat av: Moster Karin

Lycka till Anna - vi håller tummarna. Nu är du värd ett grönt kort så att du kan jobba. Tidigt uppe? Jorå, på statliga verk jobbar vi intensivt.

Kram Karin

2009-09-09 @ 06:18:45
Postat av: svar till Moster Karin

Tack Moster Karin! Jag behöver massor av tummar hållda nu! Hälsa alla där hemma!

2009-09-09 @ 08:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0