Förresten!

Jag glömde att beskriva vilken underbart fin morgon jag hade imorse. Steg upp lite efter 06.00 , slängde på mig en klänning och så gick jag ut och låste upp min cykel. När jag kom cyklandes ut ifrån garageuppfarterna från lägenheterna är det soluppgång det första jag ser. Solen som en stor orange uppfylld ballong, orange+gul+lila+blå himmel. Jag börjar cykla mot "Beryl-backen" som ska ta mig ner till Pacific coast highway (PCH säger alla här). När jag börjar cykla ner för backen möts jag av Stilla havets lugna och blåa vatten. Alla som jag mötte på vägen hälsade glatt och log, mestadels hundägare, men också en hel del surfare som var påväg ner mot vågorna. Och allt var bara så lugnt, stilla och fint. Och jag har sagt det förut, men tåls att sägas igen, ingen het och stekande L.A-sol i världen slår L.A-morgonar då det är världens underbaraste friskaste luft och sköna havsvindar i Redondo beach. Jag ser redan fram emot torsdagsmorgonen då jag ska upp samma tid igen!


En soluppgångsmorgon i Redondo beach.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0