Bostadstankar

På vägen hem ifrån mötet så åkte vi till studiolägenheten i slutet av Beryl st.
Vi gillade och ogillade det. Och den "ogillade" sidan kan fixas. Vi frågade ägaren om vi kan få fria händer att fixa till stället, så som måla lite och sätta upp hyllor och sådant, ägaren sa ja, för han vill att vi ska känna oss bekväma och hemma om vi hyr stället. Och räkningarna inkluderat, vilket är bra. Och på sidan av lägenheten, eller det är faktiskt ett litet hus som är delat på 2, där kan jag ha ett litet bord som jag kan odla blommor eller kryddor på (jag har saknat en liten uteplats så himla mycket så tänkte lära mig om plantering och sådant och börja med det för att fira). Köket var faktiskt ganska stort vilket är bra. Badrummet ganska litet, men ok, själva rummet inte så jättestort, men eftersom vi redan har en bäddsoffa vi använder som säng just nu, kan vi lika gärna fortsätta med det och då blir det alltså ett tvrum+sovrum. Jag sa till Brandon att OM vi tar stället måste vi respektera varandras sovtider och om jag tillexempel vi sova och hans vänner är över, måste dom gå in till köket och hänga. Jag och Brandon har aldrig planerat så mycket som idag i denna lilla bostad. Vi såg massa möjligheter med stället och han kan stå för det mer praktiska som att skruva upp hyllor och så, jag för typ inredningsstilen och sånt, för att göra det hemtrevligt och personligt. Vad vi båda gillade mycket med stället var att det var gammeldags. Typ väldigt vitt och fräscht, vita träväggar, gammeldags badkar med rolig design, sidodörr i köket ut till "parkeringen" och mitt framtida blomplanteringshäng osv osv.
Detta kanske kan bli något alltså! Ägaren sa att om vi vill hyra det, kan vi flytta in på fredag! Hihi, jag älskar sådana här spännande händelser! 
Plus att det är 2 kvarter ner till Redondo beach hamn och pir. 10-15 min promenad till Hermosa beach. Säkert och tryggt område. Nära till mitt jobb, typ 10 min på cykel.


Sött va? Halva det lilla huset skulle vi isf ha, åt höger.
Det är nästan lite bohemisk stil, som vårt lilla egna "hippiehäng",
eller perfekt surfhäng. Brandon måste bara lära mig surfa först!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0