Action på jobbet

Jag gick till jobbet med ett leende på läpparna och tänkte vad härligt med helg snart. Kom till jobbet, stämplade in. Tjejen som har tränat mig var här ett tag eftersom managern var ute på ärenden. Men hon var tvungen att kila hem till sig lite och fixa något (hon bor tvärs över gatan från motellet). Då började det. 2 polisbilar kör in på parkeringen. Jag spärrar upp ögonen och tänker "Oh skit, immigrationen är på mig!". De 2 polismännen promenerar in till lobbyn där lilla jag sitter. Först sa de inget vilket gjorde mig nervös så klant-anna som jag är frågar jag " Do you have a reservation?". Polisen skrattar fram ett nej. Poliserna vill ha tag i de killar som bor i ett rum på motellet. (Minns ni vad hag skrev på bloggen i går om karlarna med limo o grejer? Dom".) Poliserna går och knackar på i rummet. Ingen öppnar. De kommer tillbaka för att få deras körkortsnummer och sånt. Sedan berättar de att dessa karlar kan vara inblandade i ett mordfall och att de behöver få tag på dom. Great start på jobbet va? Mera great. Ett gäng koreaner från en kyrka kom nyss. Vi förstod verkligen inte varandra. Inte ens teckenspråk räckte. Tillslut fick de sina nycklar och så, MEN de hade bara betalt den exakta summan för rummen och gått, de tänkte inte på skatten som läggs på. Skit också. Måste säga till managern om detta, som tur är pratar han koreanska. Eller heter det så? Just nu känner jag bara för att dra något gammalt över mig och försvinna litegrann. Mycket att göra en fredagskväll i L.A.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Anna jag tror att du klarar jobbet men säkert är det inte så lätt alla gånger. Kram din Mormor

2009-09-26 @ 08:22:37
Postat av: Moster Karin

Du är bäst Anna. Do you have a reservation är precis vad man ska säga - det är väl vad man tror om folk när de kommer till ett hotell. I alla fall om man tror gott om mänskligheten. Jag har väldigt kul när jag läser din blogg och dessutom blir uppdaterad på musik och film over there. Jag har ont í halsen och Janne har haft migrän. Kul lördagskväll!Kram

2009-09-26 @ 19:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0